Home » De Tijd

De Tijd

www.tijd.be

de-tijd

Groep Mediafin nv

Hoofdredacteur Isabel Albers

Missie
De Tijd is een brede zakenkrant die zijn lezers multimediaal en kwaliteitsvol infomeert over ondernemen, beleggen en politiek en een stem opeist in het maatschappelijk debat. 

HISTORIEK

De Financieel-Economische Tijd werd in 1968 opgericht door het Vlaams Economisch Verbond en een aantal Vlaamsvoelende bedrijven en priv?-personen. Het eerste exemplaar van het dagblad verscheen op 3 januari 1968. Het eerste jaar werd een verlies van 800.000 BEF gemaakt, vanaf het tweede jaar was er winst. In de beginjaren was de krant sterk beursgeori?nteerd.

GROEI

Gezien er weinig middelen beschikbaar waren, groeide het dagblad eerst voorzichtig. In de jaren ’70 bedroeg de oplage net boven 10.000 exemplaren. In de jaren ’80 groeide de oplage, de krant zelf en het personeel van De Tijd onder stimulans van algemeen directeur Jan Lamers.
Tal van initiatieven in de jaren ’80 (nieuwsbrief De Belegger, start Tijd Electronic Services) en tijdens de jaren ’90 (Tijd Academie, Tijd Agenda en Tijdnet) maakten van De Tijd een complete zakenkrant. Een krant die zich zowel richt naar beleggers, bedrijfsleiders en kaderleden als naar iedereen die economisch begaan of ge?nteresseerd is.

VERBREDING

Naast de verdieping van de kernactiviteiten (beleggen en ondernemen) ging van de redactie een verbreding uit naar aanverwante activiteiten (binnenlandse en buitenlandse politiek, cultuur, …).
Op 3 november 2003 veranderde de naam van de krant in De TIJD. Sindsdien is er ook een nieuw katern “Pigment” met daarin elke dag artikels over cultuur, sport, …

BACK IN BUSINESS

Op 29 april 2005 wordt De Tijd overgenomen door De Persgroep. In juni 2006 wordt De Tijd samen met L’Echo ondergebracht in Mediafin nv.

De Tijd trekt vanaf 1 mei 2006 opnieuw de kaart van de zakenkrant. De krant verschijnt van dinsdag t.e.m. zaterdag. Op maandag wordt de papieren versie vervangen door De Tijd online.

Sinds mei 2009 verschijnt de krant op zalmroze papier. In de internationale media is zalmroze inmiddels het symbool voor topjournalistiek in het economische, financi?le, sociale en politieke speelveld, en dat is ook precies wat De Tijd wil bieden.

De krant was op 23 februari 1995 de eerste Vlaamse krant die ook een online editie kreeg. Ze bereikte eind 2007 via haar website www.tijd.be gemiddeld 85.000 unieke bezoekers per werkdag; in 2013 zijn dat er al 153.800. De Tijd staat intussen dan ook bekend voor zijn uitstekende digitale verkoop (computer en mobiele toestellen). 

IMAGOCAMPAGNES

De baselines van het dagblad



Aanmelden

Meld je aan om een week lang gratis kranten en magazines in de klas te ontvangen of om de status van je bestelling te volgen.

Heb je nog geen account? Dan moet je eerst registreren.

Let op: De themadossiers en het lesmateriaal op de website van Nieuws in de Klas kan je zo gebruiken.

 

Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord herstellen

Vul je e-mailadres in. We sturen je een mail met instructies om je wachtwoord te wijzigen.

 

Aanmelden

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Nieuws in de Klas gebruikt deze informatie enkel om je op de hoogte te brengen van activiteiten, weetjes en trends uit de sector en van onze organisatie. Vink hieronder 'nieuwsberichten' aan als je op de hoogte wil blijven:

Je kan op elk moment jouw gegevens verwijderen door op de link 'Abonnement opzeggen' te klikken onderaan elke e-mail die je van ons ontvangt, of te mailen naar info@nieuwsindeklas.be. Bezoek onze website voor meer informatie over onze privacyverklaring. Door hieronder te klikken, stem je ermee in dat wij jouw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over de privacypraktijken van MailChimp.